Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario.Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies.

Notícies


29/03/2016 - GEMC

Tres obres concertants

La Rapsòdia per a piano i orquestra simfònica és una obra brillant basada en les músiques dels castellers i balls de bastons catalans originalment escrita per a piano i cobla.

El Concert per a saxòfon alt de Lluís Benejam és una obra que mostra clarament els diferents elements que defineixen el seu llenguatge: trets postimpressionistes, girs modals, riquesa de registres, ritme constant, gust per les modulacions cromàtiques i domini del contrapunt. El saxo alt, amb fragments de gran virtuosisme, és el clar protagonista d’aquesta orquestració que el mateix Benejam va fer de la seva Sonata per Saxòfon i piano.

Molt diferent és el Concert per a piano i orquestra de Francesc Civil, un obra d’estètica plenament romàntica molt influïda per la seva llarga estada a París però d’inspiració clarament mediterrània en els seus girs melòdics a vegades fins un punt iberitzants.

 

Un Magnificat i dues perles per orquestra de cambra

"Iberiana és una obra per a orquestra de cordes colorista, viva, profundament mediterrània. Solà creu fermament en aquest concepte de música lluminosa al mateix temps que reflexiva, tal vegada filla del caràcter mediterrani, i a aquesta idea estètica s’apunta sense reserves".

-José Luis Temes

En les Quatre petites pastorals Ricard Lamote de Grignon descriu amb melangia els paratges catalans (Del record; De la calma en el cim; De la ingènua molinera i Del galan caçador) amb una exquisida sensibilitat melòdica i harmònica i un aprofitament dels  pocs mitjans instrumentals emprats.

Aquestes dues obres per a orquestra de cambra poden aportar la lluminositat mediterrània contrastant o complementaria al concert de la teva orquestra.

El Magníficat va ser escrit per encàrrec del prestigiós cor de veus blanques Cor Vivaldi de Barcelona. És una obra brillant no només pels mitjans instrumentals emprats (metall, orgue, piano, campanes de mà, etc.) sinó també per l’escriptura coral que alterna parts policorals, d’altres antifonals (solista-cor) i d’altres a cappella.

  • 16/06/2017

    Entre el símbol i la descripció, la música simbòlica o la descriptiva, la naturalesa ambigua de la música admet un ampli ventall d'interpretacions.

    L’extens catàleg de música...

    Més informació

  • 05/05/2017

    La relació entre text i música s’estableix habitualment mitjançant la veu, però també els textos poden suggerir composicions sense utilitzar-la explícitament. La música pot aproximar-nos al món...

    Més informació

  • 28/04/2017

    El compositor Jesús Rodríguez Picó, col•laborador de Symphonic.cat, estrena una secció mensual al programa de ràdio “Assaig general”, de Catalunya Ràdio. La secció rep el nom de "Simfònic i...

    Més informació

Copyright © 2013 Gremi d'editorials de música de Catalunya.